MARTIN SLANINA

DECOLAND - pouhé pozlátko, či jen osobní selhání jednotlivce?

 

 

DECOLAND

pouhé pozlátko, či jen osobní selhání jednotlivce?


Decoland jsem vždy vnímal jako butikový obchod s luxusním nábytkem, kde nemůže dojít snad „z principu“ k nepříjemné situaci. K té by asi vůbec nedošlo, pokud bych neuzavřel objednávku sedací soupravy a postele v ceně cca. 170tis. CZK a po svém návratu ze zahraničí (4 dny od podpisu smlouvy) nezjistil, že byla uveřejněna akční nabídka se slevou ve výši 30%.

Kontaktoval jsem tedy svou konzultantku na prodejně, co s tím může udělat. Čekal jsem nějaký návrh kompenzace, protože jsem svou objednávku činil skutečně ve spěchu těsně před odjezdem mimo ČR. Nebyl-li bych právě konzultantkou k tomuto uzavření „tlačen”, jistě bych toto odložil právě o 4 dny - po svém návratu. Formou kompenzace jsem měl na mysli například „doplňky” do mého bytu v rozsahu slevy. Obdržel jsem však jasnou odpověď, která by příslušela spíše akci probíhající v nějakém hypermarketu, nikoliv v butiku s nábytkem, že o akci nevěděla a je jí líto, že mi sleva nemůže být zpětně poskytnuta.

Požádal jsem tedy o kontakt na vedoucího prodejny, u kterého jsem očekával vyšší kompetence a tedy i jiný přístup. Dočkal jsem se však odpovědi, že cílem této akční nabídky je získání nových klientů. Jinými slovy mi bylo sděleno, že já se již svou „krví” podepsal a nic s tím dělat nemohu.

Žádal jsem o znovuzvážení, případně o možné storno mé objednávky z toho důvodu, že jsem již necítil chuť si sednout do sedačky či lehnout do postele z této prodejny.

A jaký je závěr? Storno objednávky jsem požadoval až 9. den od uzavřené smlouvy. Všeobecné obchodní podmínky připouští pouze jedinou možnost odstoupení od uzavřené smlouvy, a sice v termínu do 7 dnů. Škoda těch dvou dnů, které jsem věnoval dohadům - patrně jsem měl učinit storno okamžitě. Mohl jsem však od takové prodejny, která se zaštiťuje slovy jako „hodnoty, které vyznáváme, jsou solidnost, důvěra a vzájemná úcta” něco podobného očekávat?

Nechci činit nějaké resumé, zda je tato prodejna špatná či nikoliv. To mi po nevelké zkušenosti nepřísluší. Chtěl jsem jen zveřejnit svou vlastní zkušenost a především upozornit na to, že není zlaté vše, co se zlatavě třpytí. Přeji všem mnoho lepších zkušeností, než je ta má. Já se však do tohoto obchodu vrátit již nikdy nechci.

Martin Slanina

 

 kompletní emailová komunikace

 

Obezřetnost na místě!

  • „nabídky vyhotovujeme za účelem zisku” - Karel Chadima (vedoucí prodejny Decoland Vinohrady)
  • „parkování pro zákazníky zajištěno” - je nutné však upozornit na tu skutečnost, že pro vydání parkovací karty je klient povinen ponechat na recepci prodejny svůj občanský průkaz. Proti tomuto jsem se ohradil, neboť nás Policie ČR vede k opatrnosti před poskytováním vlastních dokladů, pokud nemáme po celou dobu možnost sledovat to, co se s osobním dokladem děje. Přesto mi bylo pracovníkem prodejny sděleno, že pokud chci parkovací kartu, musím předat svou občanku jako „záruku” vrácení této PK. Jistě by se našel i jiný - vhodnější způsob k zajištění vrácení PK.
  • „neobrátíme se k Vám zády” - v případě jakéhokoliv problému budete pochopitelně odkázání na všeobecné obchodní podmínky, které si každý zcela jistě před podpisem smlouvy přečte. Výjimky z těchto VOP se nepřipouští, tzn., že se k Vám nikdo zády neotočí, ba naopak. Zcela zpříma Vás upozorní na ty skutečnosti, které jste svým podpisem potvrdil.
  • „ceny produktů jsou pouze orientační” - pokud si v showroomu vyberete zajímavé světlo, nezapomeňte se dotázat na aktuální cenu, protože ta na visačce či v katalogu může být zavádějící. Mohlo se totiž stát, že došlo právě k přecenění zboží.

 zdroj informací: www.decoland.cz , e-mailová komunikace



04.10.2010, 18:54 | Andrea
Decoland = dekoracni problem!
Je to vtipne. Kdyz chcete, aby vam nekdo zavolal, nezavola. Kdyz chcete mluvit s managerem prodejny, jakoby najednou prestal existovat. Mame objednany nabytek (konkretne postel, komody a nocni stolky). Rekonstrukce bytu probihala v cervenci a srpnu. Na zacatku cervence jsme vsechno objednali (hlavne postel, kterou jsme potrebovali jako prvni!) s tim, ze na konci srpna budeme vse mit. Na konci srpna volam sama do prodejny, protoze se nam nikdo neobtezoval zavolat, a ptam se slecny, kde mame nas nabytek. "Jeeee, prominteee, slecnoo, ale doslo k necekanym komplikacim, a tak to tu jeste nemame.", rekla slecna prodavacka. Zaprve jsem se ji ptala, jake komplikace a zadruhe jsem byla celkem nastvana, ze se nam nikdo neozval. Dobre. Sdelila mi, ze bychom nasi objednavku meli dostat k 20.zari. Prvni tyden zari mi slecna SAMA OD SEBE (uspech!) zavolala, ze se "hrozne ale hrozne moc omlouva", ale ze postel dostaneme az kolem 16.rijna. Naprosto skvele, proc si to clovek objednava zacatkem cervence a jeste jako jednu z prvnich veci, ze. A posledni teckou bylo to, ze jsem byla v zahranici, priletim 27., koukam, a doma nejsou ani komody, ani nocni stolky. Takze jsem opet jako nejaka vterka volala do prodejny ty uchechtany prodavacce (s prominutim), ktera mi rekla, ze o tom nic nevi, ze to resi kolegyne. Na dotaz, zda-li nevidi jmeno dane kolegyne na fakture mi s klidem rekne, ze vidi, ale ta tam momentalne neni, takze mi zavola maximalne ve stredu, protoze byl v utery statni svatek. Ve ctvrtek rano tam volam, prodavcka zvedne telefon a tvrdi mi, ze se mi snazila dovolat, i kdyz mi neprisla zadna sms zprava o zmeskanem hovoru a jsem si zcela jista, ze jsem cely den na signalu byl. Nacez rekne, ze se zepta kolegyne, mysli si, ze jsem asi tak hloupa a slysim druhou, jak se ji pta: "Ty jsi tam nevolala?" a druha odpovida "Ne, nevolala." Pak se me vezme opet k sluchatku a pokracuje, ze se mi velice omlouva, ale ze komody a nocni stolky neprijely, a ze vsechno dostaneme s posteli v pulce rijna. Na dotaz, proc mi o tom alespon nekdo nedal vedet se mi dostava odpovedi "Omlouvam se, ja za to nemuzu." Tak to tedy ne! Opravdu dekuji, kdyby to byl nabytek dohromady za 5tis.kc reknu si, ok, co bych chtela, ale tohle?! To je nehoraznost!
07.10.2010, 23:39 |
Andreo, držím tedy palce a určitě mi dejte vědět, jak jste v polovině října dopadla. Myslím, že jste svou objednávku měla ponechat na září - dny marianne a získat tak ca. 30% slevu... čekala byste stejně dlouho... v Itálii mají totiž celé léto dovolené :-( Martin
27.11.2009, 18:19 |
Díky za radu!
Dobrý den, děkuji Vám za radu... v poskytnutých informacích důvěřuji. JK
24.08.2009, 16:28 | Benedikt Zálesný
není nad zakázkovou výrobu!
Dovolte, abych se k tomuto také vyjádřil. Nabízený italský nábytek, který na náš trh firma Decoland velmi dobře znám. Musím však konstatovat, že jsem si nechal vyrobit stejně moderní nábytek na zakázku od renomované truhlářské firmy. Nejenom, že jsem ušetřil nemalé finanční prostředky, ale nabytek byl vyroben přesně na míru mé dispozici. Ben.
28.08.2009, 16:46 | no name
jasně :-)
Myslím, že bychom měli dát práci českým truhlářům, nikoliv těm italským - nemyslíte? NN
05.08.2009, 23:39 | Petr Šístko
souhlasím
Martine, musím s Vámi souhlasit. Já osobně navštívil prodejnu Decoland v Průhonicích a odcházel téměř znechucen přístupem. Nabízený nábytek je sice krásný a určitě nemám vůbec nic proti. To, aby mi někdo vysvětloval "co potřebuji a musím doma mít"... když slečna zjistila, že si asi nic nekoupím, dala mi najevo, že se mi dále věnovat "nemůže". Až budu mít miliony na účtě, budou mě brát možná více. Dobrou noc. Petr
27.07.2009, 20:26 | David S.
děkuji za informaci
Vždy se dá očekávat nějaká komplikace; souhlasím s Vámi, že reakce měla být v takovém obchodě odlišná. Držím palce nejenom v boji s mexickou chřipkou :-)
28.07.2009, 14:06 | Josef B.
Reakce
Zdravím, díky za pěkně zpracovaný článek, včetně zveřejnění emailové komunikace, je dobré se o své zkušenosti dělit s ostatními na internetu. Z informací které jsou mi dostupné ale musím říct že bych se zachoval stejně nebo minimálně hodně podobně jako vedoucí prodejny. Pracuji na obdobné pozici, prodáváme ale úplně jiný sortiment zboží. Cenové akce mají počátek a konec platnosti, a vím že zamrzí koupit si sedačku pár dnů před skuštěním akce o 30% dražší, ale (řekněme si to na rovinu) to se stává v životě pořád. Osobně zaznamenávám ze své pozice odbobné dotazy na "zpětné slevy" několikrát měsíčně. Slova vytržená z kontextu jsou také zavádějící. Z toho co jsem pochopil jste byl docela spokojen před tím než jste zjistil že nyní probíhá slevová akce. Vyjednávání o slevách mě baví, a je to součást obchodního jednání, ale žádat o slevu zpětně (byť de podmínek neoprávněně) mi nepřijde úplně fér. Vy to zákazníkům umožňujete? Nemám žádný vztah k firmě Decoland, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor. Jinak přeji hodně štěstí, brzké uzdravení, a ještě jednou díky za článek.
28.07.2009, 21:20 | Martin Slanina
re:
Vážený pane Josefe B., děkuji za Vaši reakci. Jen nerozumím, jak nemůžete mít nic společného s firmou Decoland - když jste příspěvek vložil z IP adresy kmenu "central.decoland.cz" - dobrý pokus, ale chybička se vloudila.
28.07.2009, 22:39 | Josef B.
Dobrý večer, můžete to nějak dokázat? Protože to je nesmysl - uveďte IP z které jsem příspěvek zaslal.
29.07.2009, 20:10 | Martin Slanina
re:
Vážený pane, nedomnívám se, že by bylo vhodné zde sdělovat jakákoliv čísla. Máte-li zájem, poskytněte mi svůj email - zašlu Vám screen z databáze. Nepřijde Vám to však hloupé? Můj veřejný "blog" svědčí o tom, že se ke svým myšlenkám umím přihlásit, a to pod svým jménem.
30.07.2009, 10:01 | Josef Barták
Dobrý den, mnou psaný příspěvek v diskuzi k Vašemu článku na blogu skutečně nepochází z firmy Decoland, zkuste si to prosím ještě jednou překontrolovat. Pokud by to nebylo přehlédnutí či omyl, nezbylo by mi to chápat jako vědomý pokus o znevěrohodnění mého názoru k věci. Dohledat původce IP adresy umí dnes průměrný uživatel internetu (obzvláště v případě firemních IP) a u člověka na pozici manažera bych tuto schopnost přinejmenším předpokládal. Znovu tedy opakuji že s firmou Decoland nemám žádný vztah, nikdy jsem s ní nebyl v zaměstnaneckém poměru (ani externě), a nikdy jsem neseděl u počítače patřící do jejich domény. Opravdu nemám potřebu za ně lobovat, obzvláště pokud je ze zveřejněné komunikace zcela patrné že nikde nepochybili. Článek spíše dává podnět k zamyšlení se nad Vašimi požadavky, a hlavně nad tím že si myslíte že jednáte naprosto oprávněně a správně. V každé firmě je vždy co vylepšovat, ale principielně si nemyslím že je fér se takto zachovat. Ano - na slevu zpětně se zeptat se můžu (i po vzájemném odsouhlasení a podepsání smlouvy) ale v případě negativní odpovědi se cítit pobouřen a považovat jednání firmy za neseriozní mi přijde opravdu scestné. Naopak - neseriozní mi přijde o něco takového tvrdošíjně žádat, a cítit se v případě odmítnutí pobouřen. Ano – zákazník musí být vždy spokojen (nebyl jste, než jste se dozvěděl o slevách?) ale nesouhlasím že za každou cenu. Co když bude chtít příště zboží zdarma? Také mu vyhovíme aby byl spokojen? Vím že není úplně příjemné číst i nesouhlasné komentáře, ale pokud umožňujete lidem se vyjádřit v diskuzi u Vašich příspěvků, tak musíte s touto možností počítat. Pokud by s tím byl problém, klidně je smažte - jsou to Vaše stránky. Chtěl jsem jen sdělit svůj názor - ze své pozice nezávislého člověka, myslím objektivně poměrně dobře vyvážené - neboť jsem jak vedoucí osoba jednající se zákazníky u nás ve firmě, tak i zákazník různých firem. Svůj email zveřejňuji, (byť to na internetu nedělám rád) také se za svoje názory nestydím. V této diskuzi zde již nechci pokračovat, myslím že každý si již dokáže sám udělat obrázek. Neberte to prosím jako výtku, nýbrž jako pouhé posouzení z nezávislé strany - Vaši přátelé již budou mít názor k věci zkreslený právě proto že jsou Vaši přátelé. Pokud budete chtít mi cokoli ještě k tomuto sdělit, použijte prosím email. I přes elementární názorové rozdíly mi dovolte na závěr popřát Vám hodně štěstí, a budoucích obchodních úspěchů. S přátelským pozdravem Josef Barták
20.08.2009, 02:04 | Marcela
Dobrý den, také si myslím, že vedoucí prodejny jednal korektně. Kdyby uznal zpětně slevu každému, kdo se o ni přihlásí, tak by tyto akční slevy neměly žádný smysl. Stejně tak, že "nabídky jsou vyhotovovány za účelem zisku", je naprosto normální. Ano, zákazník by měl být spokojený, ale v první řadě jde o zisk. Firma, která by měla zástupy spokojených zákazníku, ale nevykazovala zisk, by velice brzy zkrachovala. Jelikož se v Decolandu jedná o drahý luxusní nábytek, tzn. každý si ho nemůže dovolit, tak to nemůžete srovnávat se slevami při čekání na STK, která je povinná a tudíž máte nesrovnatelně více klientů. Je mi líto, že jsem Vás svým názorem asi příliš nepotěšila.

Můj kalendářMůj kalendář (nejbližší zajímavé události)




Nejnovější zpravičkaNejnovější zprávičky

Ekonom | Nejlepší rozjet firmu hned! vloženo - 29.04.2010

    25. března 2010 Krize nutí lidi podnikat. V Česku za poslední rok přibylo přes 60 tisíc živnostníků. Více je i akciovek ...

MF Dnes | Vypořádáme se s korupcí a ekonomika se oživí vloženo - 29.04.2010

4. března 2010   ...

Lidové noviny | Nebudeš sedět v teple, řekl synovi otec vloženo - 29.04.2010

  26. února 2010 „Když táta zemřel, nebylo už možné se ho na nic ptát. A musel jsem začít hodnotit lidi kolem, kteří ...

Denik | Sourozenci Slaninovi dokazují, že stavebnictví není v krizi vloženo - 29.04.2010

  leden 2010 Dvakrát po sobě, a to v roce 2008 a 2009, získala ocenění Firma roku Středočeského kraje. ...

Hospodářské noviny | I na ekologickém provozu se dá vydělat vloženo - 09.12.2009

  ZELENÁ FIRMA. Šéf Building SP Martin Slanina se snaží myslet ekologicky. Ale nejde o to, že někam pošlete peníze, abyste ...

... starší zprávičky

Kategorie článkůKategorie článků